Przełomowe odkrycie! Galaktyk jest 20 razy więcej niż sądziła ludzkość

By Dział: Nauka i Odkrycia W popularnych | 14 października 2016

Po przeanalizowaniu danych z teleskopu Hubble’a z ostatnich 20 lat astronomowie oszacowali, że we Wszechświecie są dwa biliony galaktyk, prawie 20 razy więcej niż dotychczas sądzili – donosi “Astrophysical Journal”.

Okazało się też, że nawet w widzialnym z Ziemi Wszechświecie tych galaktyk jest wielokrotnie więcej niż 100 mld, jak dotychczas sądzono. 90 proc. z nich stanowi jednak tylko hipotezę – są zbyt małe aby je dostrzec teleskopami obecnej generacji – przyznaje Christopher Conselice z Uniwersytetu Nottingham.

Obecnego odkrycia uczonym udało się dokonać dzięki przekonwertowaniu zdjęć z teleskopu Hubble’a w technice 3D i zastosowaniu niezwykle skomplikowanych modeli matematycznych, na podstawie których policzono galaktyki w różnych momentach historii, począwszy od hipotetycznego Wielkiego Wybuchu ponad 13 miliardów lat temu.

Zdaniem astronomów, udało im się też dowieść, że liczba galaktyk we Wszechświecie bardzo szybko się zmniejsza poprzez łączenie się wielu z nich w większe całości. “To z kolei potwierdza hipotezę o tym, że Universum jest sformowane według tzw. zasady “top-down” – mówi astronom.

Zobacz także: 4 zapierające dech animacje. Jak mali jesteśmy we Wszechświecie, inna planeta zamiast Księżyca i upadek asteroidy (WIDEO)