“Złote bombardowanie” z Kosmosu zabiło życie na Ziemi!

By Dział: Nauka i Odkrycia W popularnych | 4 stycznia 2017

Niesamowite odkrycie – wiadomo już skąd się wzięło złoto na naszej planecie.

Ni mniej, ni więcej, tylko… przyleciało do nas z Kosmosu w bardzo dramatycznych okolicznościach. Jak pisze Space.com, olbrzymie ilości złotego pyłu powstały w wyniku zderzenia dwóch dużych gwiazd neutronowych, które doprowadziło do tzw. rozbłysku gamma.

Trwał on zaledwie 0,2 sekundy, ale uwolnił ogromne ilości pierwiastków. W wyniku oddziaływania skrajnie wysokiej energii uległy one kondensacji, tworząc złote cząsteczki, które zostały wystrzelone w przestrzeń kosmiczną, także w kierunku Ziemi.

Eksplozja ta miała miejsce w odległości ok. 6 tys. lat świetlnych od naszej planety. Masy złotego pyłu dotarły do nas ok. 400 mln lat temu i spowodowały globalny kataklizm. Uczeni szacują, że w oparach złotego pyłu zginęło wtedy co najmniej 60 proc. wszystkich żywych organizmów na Ziemi.

Jednocześnie jednak na naszej planecie pojawiło się złoto, którego wcześniej mogło u nas w ogóle nie być. “Całe złoto w Kosmosie pochodzi właśnie z rozbłysków gamma. Wynika to z zestawienia średniej ilości złota produkowanej przez taki rozbłysk z łączną liczbą rozbłysków” – czytamy w “Astrophysical Journal Letters”.

Dodajmy, że typowe eksplozje gamma emitują w ciągu kilku sekund tak potężne ilości energii, jak nasze Słońce w ciągu całego swojego życia, czyli przez 10 miliardów lat. Zjawiska te są bardzo rzadkie – w ciągu kilku milionów lat na jedną galaktykę przypada zaledwie kilka takich zdarzeń. Są to najjaśniejsze źródła promieniowania elektromagnetycznego znane we Wszechświecie.

Badacze Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics oceniają liczbę złota, które powstaje w wyniku takiej eksplozji na 10-krotność masy naszego Księżyca. Eksplozja, o której mowa, mogła być jednak znacznie większa.

A ile złota człowiek wydobył dotychczas na Ziemi? Okazuje się, że bardzo niewiele – ok. 172 tys. ton. Można by je było zmieścić w złotym sześcianie o krawędzi niecałych 21 metrów – szacuje Thomson Reuters GFMS.

Zobacz także: „Czarna dziura” w Teorii Względności Einsteina! Uczeni wykryli zjawiska, które jej przeczą (WIDEO)